94373 - Technologies, Health and Education |
Período da turma: | 04/12/2019 a 05/12/2019
|
||||
|
|||||
Descrição: | Referências bibliográficas:
Vaughan, N.D., Reali, A., Stenbom, S., Jansen Van Vuuren, M., & MacDonald, D. (2017). Blended learning from design to evaluation: International case studies of evidence-based practice. Online Learning Journal, 21(3), 103-113. Available online. Vaughan, N.D. &Cloutier, D. (2017). Evaluating a blended degree program through the use of the NSSE framework. British Journal of Educational Technology. 48: 1176–1187. doi:10.1111/bjet.12537. Available online. Garrison, D.R. & Vaughan, N.D. (2008). Blended Learning in Higher Education. San Francisco, CA: Jossey-Bass NIC.BR / CETIC.BR. ICT for Sustainable Development: recommendations for public policies that guarantee rights. https://www.cgi.br/publicacao/ict-for-sustainable-development-recommendations-for-public-policies-that-guarantee-rights/ Moreira J A, Monteiro A. Formação e ferramentas colaborativas para a docência na web social. doi: 10.7213/dialogo.educ.15.045.DS01 Brito TDLV, Baptista RS, Lopes PRL, Taylor A, Haddad AE, Messina LA, Pisa IT. Collaboration Between Medical Professionals: Special Interest Groups in the Brazilian Telemedicine University Network (RUTE). Telemedicine and e-Health VOL. 25, NO. 10 https://www.liebertpub.com/doi/full/10.1089/tmj.2018.0075 Filatro A, Cavalcanti AC. Metodologias Inov-Ativas na educação presencial, a distância e corporative. Editora Saraiva. Machado N. Formação do professor. LF Editorial. https://www.nilsonjosemachado.net/wp-content/uploads/2013/08/Formacao-do-professor-microensaios-tetraedricos.jpg CaroleiP, Bruno G S, Evangelista H. Framework para construção de escapes pedagógicos. http://pbl2018.panpbl.org/wp-content/uploads/2018/06/Framework-para-construc%CC%A7a%CC%83o-de-Escapes-Pedago%CC%81gicos-v2.pdf Kenski,Vani M.; Medeiros, R. ;Ordeas J. . Ensino superior em tempos mediados pelas tecnologias digitais. TRABALHO & EDUCAÇÃO, v. 28, p. 141-152, 2019. Kenski,Vani Moreira. Grupos que pesquisam EaD no Brasil. REVISTA EDUCAONLINE, v. 12, p. 19-41, 2018. Trindade, Carolina Sturm ; KATO, S. K. ; Davila, O. P. ; Siqueira, A. C. S. ; Umpierre, R. N. ; Correa, A. P. B. ; Dahmer, A. ; Reppold, C. T. . Evaluation of the Quality of Learning Objects in the Health Care Area: Evidence of Validity and Internal. International Journal for Innovation Education and Research (IJIER), v. 6, p. 15-27, 2018. Dahmer, A.; Portella, F. F. ; Tubelo, R. A. ; Mattos, L. B. ; Gomes, M. Q. ; Costa, M. R. ; Pinto, M. E. B. . Regionalização dos conteúdos de um curso de especialização em Saúde da Família, a distância: experiência da Universidade Aberta do Sistema Único de Saúde (UNA-SUS/UFCSPA) em Porto Alegre, Brasil. Interface (Botucatu. Online), v. 21, p. 449-463, 2017. TUBELO, RODRIGO ALVES ; PORTELLA, FERNANDO FREITAS ; GELAIN, MARCO ANTÔNIO ; DE OLIVEIRA, MÔNICA MARIA CELESTINA ; DE OLIVEIRA, ANA EMÍLIA FIGUEIREDO ; DAHMER, ALESSANDRA ; PINTO, MARIA EUGÊNIA BRESOLIN . Serious game is an effective learning method for primary health care education of medical students: a randomized controlled trial. INTERNATIONAL JOURNAL OF MEDICAL INFORMATICS , v. 1, p. 1-6, 2019 MONIER, ELZA BERNARDES ; ARAÚJO, DENIZAR VIANNA ; OLIVEIRA, ANA EMILIA F. ; BAESSE, DEBORAH C.L. ; PINHO, JUDITH RAFAELLE OLIVEIRA ; BRASIL, GABRIELLE V.S. ; MESQUITA, MIZRAIM N. . Student Evaluation of Distance Learning for Healthcare Professionals. Telemedicine and e-Health , v. 24, p. 1-10, 2018. GARRIDO, DEISE ; WATANABE, ANDREIA ; CIAMPONI, ANA LÍDIA ; COUTO, TACIANA MARA ; ALVES, LEVY ANDERSON CÉSAR ; Haddad, Ana Estela . Patterns of Internet and smartphone use by parents of children with chronic kidney disease. PLoSOne , v. 14, p. e0212163, 2019 BRAZ, M. A. ; RIVALDO, E. G. ; MOURA, F. R. R. ; CRUZ, R. A. ; BREW, M. C. ; HADDAD, A. E. ; BAVARESCO, C. . Mobile applications for dental education and assistance: an integrative review. REVISTA DA ABENO, v. 18, p. biblio-969254, 2018 BRASIL, L. B. ; HADDAD, A. E. . O Modelo Pedagógico da Universidade Aberta do SUS e o seu Alinhamento com a Educação Permanente e as Competências Profissionais em Saúde. REVISTA EMREDE - REVISTA DE EDUCAÇÃO À DISTÂNCIA, v. 4, p. 38-51, 2017 HADDAD, A. E.; SILVA, D. G. ; MONTEIRO, A.M.V. ; GUEDES, T. ; FIGUEIREDO, A. M. . Follow up of the Legislation Advancement Along the Implementation of the Brazilian Telehealth Programme. Journal of the International Society for Telemedicine and eHealth, v. 4, p. 1-7, 2016 OLIVEIRA, A. E. F. ; FRANCA, R. M. ; HADDAD, A. E. ; BRASIL, L. B. ; PINHO, J. R. O. . Open Applications developed in Brazil for Distant Learning in Dentistry: Valuable Educational Resources for Academic and Professional Qualification. Journal of the International Society for Telemedicine and eHealth, v. 4, p. 1-6, 2016 |
||||
Carga Horária: |
16 horas |
||||
Tipo: | Obrigatória | ||||
Vagas oferecidas: | 400 | ||||
Ministrantes: |
Ana Estela Haddad |
![]() |
Créditos © 1999 - 2025 - Superintendência de Tecnologia da Informação/USP |